tisdag 4 januari 2011

Bild: Monica Cook. Jag är vaken och ska bli lite bättre på det här med att blogga...

Monica Cook
För ett tag sen fick jag av en händelse syn på den här bilden och den har liksom etsat sig fast i min hjärna, jag tycker att den är fantastiskt bra. Det är  en bild av Monica Cook. Jag kände inte till henne sen innan, men jag gillar henne verkligen!


Jag läste boken Material av Marie Silkeberg. En kärlekshistoria som spänner över flera år, men som inte följer någon tidsordning. En blandning av dagboksanteckningar, prosa, språk och platser. Ett förhållande som utspelar sig mellan St Peterburg och Stockholm. En historia att känna igen sig i om man har varit med om att ha ett förhållande där kulturen och språket kan skilja en åt. Att inse skillnader, att vara vara förälskad och att kämpa för det.
Väldigt bra!
 Nu ska jag läsa 23:23 av samma författarinna.

Det har inte blivit mycket skrivit på den här bloggen det senaste, det får jag ju erkänna…  Har inte haft tid kan jag ju skylla på, vet inte om det är riktigt sant men..
Det har ju varit en massa helger och allt det där..
Nu är det natt igen och jag borde verkligen sova. Men det är svårt ibland.
Så ikväll har jag roat mig med att se An Education, från 2009. Gav bort den i julklapp, och ikväll fick jag låna den av personen i fråga som redan hade sett den. Den var ganska bra på ett sånt där mysigt sätt.
Handlar om en 16 årig tjej i 60talets England som strävar hårt efter att få komma in på Oxford, men mitt i allt träffar hon en äldre man, (äldre är ju relativt.. men äldre än vad hon är i alla fall) och han ger henne smak på det goda livet i vuxenvärlden.. Kärlek uppstår, såklart blir det komplicerat.. Helt ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar