lördag 28 mars 2020

Två saker att inspireras av i dessa tider

I en tid då Covid-19 gör att de flesta människor måste/vill vara hemma, där kulturen går på knäna och där det är väldigt oroligt i stort känner jag ett stort behov av att få tänka på andra saker som ger kraft. Förhoppningsvis ger det också kraft till andra. Så jag tar upp den här bloggen som jag inte skrivit på sen evigheter. Jag kommer lägga ut lite saker som jag tycker känns pepp, viktigt, inspirerande eller tänkvärt. Såklart är det mest fokus på konst och kultur, för det är ju det nästan hela mitt liv har handlat om hittills.




Jag börjar med INGRIDS minifestival som de kört sen igår kväll på stream. Väldigt härligt att ha på i bakgrunden och titta in i då och då under dagen/kvällen. 



foto:Beatrice Lundborg
Sen vill jag också tipsa om en väldigt viktig och fin intervju med Marall Nasiri i DN idag. DN har ju också låst upp hela tidningen så det är bara att läsa. Gör det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar