fredag 22 oktober 2010

Rebecca och Fiona

Tisdagen den 31 augusti vaknade jag som vanligt av min klockradio och det var P3 Populär! som spelade (detta vet jag för att jag kollade upp när det var nu på p3s hemsida). Det var en intervju med två unga tjejer som var dj:s och som precis hade gjort en egen låt.
Jag låg och lyssnade på dem i min dvala mellan att vara sovandes och vara vaken. De var ganska energiska vill jag minnas och jag kunde inte riktigt bestämma mig om jag gillade dem eller inte.
De kändes ganska unga och jag tyckte ändå att det var coolt att de satsade helhjärtat på det som de ville göra. Hade aldrig hört talas om dem innan, men blev fascinerad på något sätt, de hängde sig kvar i huvudet.  Låten som de hade gjort var rätt bra och även den hängde sig kvar och sen börjades den ju spelas mer och mer på radion.
Sen den 7 oktober dyker de upp igen, nu med någon slags dokusåpa på svt play. Jag blev jätte förvånad för att vara ärlig, vilken jävla satsning från svts sida på två för mig helt okända tjejer. Kollade på programmet utan ljud vid ett tillfälle, och fattade ingenting(såklart), tänkte vilka är de här tjejerna som bor i Stockholm och som gör ett program som för mig inte handlade om någonting egentligen?..
Blev lite irriterad på något sätt, vet inte varför, men jag blev provocerad av dem. Jag tror det handlade om en anings sting av avundsjuka, på något som jag faktiskt aldrig har önskat mig, en egen dokusåpa..
I morse, gjorde jag som vanligt, satte på kaffe och satte på datorn, gick in på svt play för att kolla på någonting medans jag drack min kaffe och fick syn på dem igen. Den här gången gav jag dem en chans med ljud på. Jag blev fast. Tyckte de var as coola, de satsade helhjärtat på det som de tycker är roligast i livet och försöker att tjäna pengar på det.
Pengar verkar vara det viktigaste och det mest ovissenligt för dem, de är as panka hela tiden. De lever som ett par, delar på allt, bor ihop, jobbar ihop, sover i samma säng och verkar ha rätt kul hela tiden. De pratar hela tiden om deras dröm att få allt att funka ekonomiskt och hur de blir jämförda med killar som är i samma bransch. Att folk blir förvånade över att de gör allting själva, att de kan mixa sina egna låtar och att de kan mixa låtarna själva när de jobbar som dj:s.
Jag blev imponerad, tycker att de verkar skarpa. De står på sig och kan ju en jävla massa!
Det är ju skitbra att de satsar, och de verkar ju göra helt rätt, det går ju jättebra för dem!!
Nu har jag till och med varit inne på deras blogg och kollat!!
Go Rebecca & Fiona säger jag!!
Och låten är ju faktiskt as bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar