måndag 25 oktober 2010

Tråkig och Misärig Woody Allen

  Ikväll har jag varit och tittat på Woody Allens nya film ”Du kommer att möta en lång mörk främling”. Det var förhandsvisning, jag tror den har premiär på fredag. Gratis är ju för det mesta gått, och det var det ikväll med, det är ju alltid mysigt att sjunka ner i biografstolen.

Men filmen var inte bra., inte alls bra faktiskt. Vet inte ens om jag skulle vilja kalla den en feel good film, alla var olyckliga. Fem relationer som inte funkade och två arbetssituationer som fuckade upp sig. Om den skulle vara något slags nedslag i vardagen, att Allen på något sätt försökte vara realistisk, så var även det för osannenligt. Allt var för skimrande i allt det grå, som en saga utan lyckligt slut, eller lycka överhuvudtaget. Bara svek och misär.
Nä, se inte den. Ladda hem den om ni måste se den av någon outgrundlig anledning.
Jag har levt jag i någon slags illusion om att jag gillar Woody Allen… Men jag ändrar mig nu, av de filmer som jag har sett de senaste åren så går det inte hem hos mig.
Om ni ändå vill se vad en handlar om lite mer ingående, det är väldigt mycket kända stjärnor med till exempel så kan ni gå in och kolla på:
http://www.moviezine.se/film/london-projekt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar