onsdag 3 november 2010

två utställningar idag




Idag ska jag försöka hinna se utställningen på Rotor 2, där Rickard Ljungdahl Eklund ställer ut. Jag vet faktiskt inte alls vad det är och utställningen stänger kl 18 eller kl 19,( det står lite olika beroende på vart man tittar) så jag är som vanligt ute i sista stund, det är sista dagen idag. Typiskt, men jag fick ett tips om att den var bra så jag ska springa dit.

Galleri rotor2, konsthögskolan valand
Vasagatan 50 (ingång teatergatan)
Göteborg, Sweden

Ett annat tips är också Cora Hillebrand som har sin utställning Soundwave stimulate brain, tvärs över gården i galleri Monitor. Det är inte sista dagen idag som tur är utan det finns några dagar kvar att kolla på den. Jag var där på vernissagen i lördags och tipsade att man skulle gå dit då. Och nu har jag sett utställningen och tyckte den var väldigt bra. Jag fick en känsla av David Lynch, vilket ni som har läst mina inlägg i bloggen sen innan är ett väldigt bra betyg. Men egentligen så utgår utställningen från en maskin som ger ljudvågor som ska påverka hur du känner dig. 


30 oktober till 7 november
tis-fre 16.00-19.00,
lör-sön 12.00-16.00

Galleri Monitor
Chalmersgatan 4
Göteborg, Swede

Nu hinner jag inte skriva mer, måste springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar